Karabin samopowtarzalny Garand M1D Tippo 2, kaliber 7,62x51mm. Karabin strzelca wyborowego zaprojektowany dla piechoty Armii Stanów Zjednoczonych podczas II wojny światowej. Zdecydowano się na zastosowanie bloku montażowego optyki umiejscowionego na lufie - dało to możliwość wyselekcjonowania najcelniejszych egzemplarzy z pośród wyprodukowanych, które następnie wyposażano w celowniki optyczne. Ten wariant nie wszedł do produkcji seryjnej i tak naprawdę wprowadzony został dopiero po wojnie. Karabiny M1D wykorzystywano w ograniczonym zakresie w trakcie wojny w Korei. Broń ładowana jest za pomocą 8 nabojowego ładownika, wyrzucanego automatycznie po oddaniu ostatniego strzału. Wymusiło to przesunięcie celownika optycznego na lewo względem osi karabinu. Automatyka broni funkcjonuje na zasadzie odprowadzenia gazów prochowych z przewodu lufy na tłok o długim skoku.
Ten egzemplarz został wyprodukowany przez Springfield Armory w roku 1953. Pochodzi z demobilu armii Włoskiej. Po wprowadzeniu w NATO standardowego naboju 7,62x51mm przeszedł remont, w trakcie którego wykręcono lufę i skrócono ją o 12 mm od strony komory nabojowej, przystosowując w ten sposób do nowej amunicji. Taka modyfikacja została określona mianem "Tippo 2". Remont został przeprowadzony w fabryce Breda - z komory zamkowej usunięto oznaczenia Springield Armory oraz naniesiono oznaczenia Bredy. Broń jest w stanie bardzo dobrym. Lufa w stanie idealnym - lustro. W komplecie znajduje się oryginalny montaż oraz celownik optyczny M84, również w stanie bardzo dobrym.
Na rynku funkcjonuje spora ilość Garandów w wariancie M1D, które tak naprawdę nimi nie są. Ponieważ jak już wyżej wspomnieliśmy te karabiny były przerabiane ze standardowych karabinów piechoty, niezwykle ciężko jest odróżnić je od radosnej twórczości osób, które "stworzyły" M1D poprzez dodanie bloku montażowego i optyki. Często takie 'repliki' posiadają współczesne kopie montażu i celownika optycznego. W tym przypadku mamy do czynienia ze zmodyfikowanym M1D, jednak jest to oryginał.
Ten egzemplarz NIE POCHODZI z cywilnego rynku niemieckiego, w związku z czym NIE POSIADA typowych modyfikacji pod dawne niemieckie przepisy prawne, tj. zaspawanych prowadnic ładownika, obciętego tylnego występu zamka oraz zaczepu bagnetu czy zablokowanej regulacji celownika.